söndag 26 maj 2013

Trossö tvåathlon

Efter årets första dopp!


Efterrättsmums!


Klara, färdiga, GÅ!


Nattmys?



Årets upplaga höll Madde i och den gick av stapeln igår. Ett något decimerat lopp då tre grenar blivit två med dopp. I havet. Vaknade utvilad och utan huvudvärk vilket såklart var en fördel och både cyklingen och löpningen (nja, gång för mig) gick bra. Trots att jag lovat Daniel att inte bada kunde jag inte hålla tassarna borta från vattnet och årets första dopp va ett faktum. Underbart underbart! Efter lopp och eftersittning hos Madde gav vi oss sedan av in mot stan där middag på Nivå väntade. Jag tryckte i mig både oxfilé och marängswiss (stavas det så...?). Det märks att det inte finns så mycket plats i magen och jag fick liksom sitta helt rakt sen för att få luft. Jäkra matvrak! Eftersom jag lärt mig att "lyssna på min kropp" gick jag lydigt hem kvart över tio för att inta sängen. Tji fick jag och somnade inte förrän halv fem. Hörde visst inte att min kropp sa till mig att den var våldsamt pigg... Kvart i fyra gjorde jag varm choklad och började kolla på Fenomen med John Travolta. Trevligt! Nåja, det har med andra ord varit zombieläge idag och nu tror jag att det är dags att sova för natten. Om jag hört rätt vill säga.

1 kommentar:

Johanna sa...

Bra att träna på sömnlösa nätter ;) bra kämpat