måndag 6 maj 2013

Bruce 2013

Årets Bruce-turné (för mig och Daniel då alltså) tog oss till hufvudstaden. Nytt för i år var att även mamma/svärmor Kicki var med. Heja heja! Efter nattåg anlände vi Stockholm kl 07.00. Kände mig trött, det gjorde vi alla tre, men var efter att ha tagit nummer i kön redo för att göra stan. Sagt och gjort, vi checakde in och sedan gav vi oss in till staun. När vi kommit en bit började jag se prickar framför ögonen och på tunnelbanan försvann synen på ena ögat. Vi bestämde oss för gamla stan och en bit mat. Tio minuter efter att maten kommit in låg jag och spydde magen ut och in på toaletten. Inte så bra start alltså. Migrän är ingen höjdare.
När den incidenten låg bakom mig kunde jag på allvar ta tag i köandet och plikttroget stod vi där när kön ropades upp, om det så var tidig morgon eller sen natt. Till slut fick vi vår belöning; två magiska konserter mer Bruce! Är så jedrans glad att Kicki äntligen fick uppleva sin idol på nära håll! Magi!Min mage klarade sig också bra tack vare att pappa Daniel stod bakom mig som en mur.
 
Igår gjorde vi (helt ovetandes) ett mycket bra val och åkte med Acke och Lisa hem från Stockholm istället för att ta tåget. Tur var det för när vi kom hem läste vi på text-tv att alla tåg från Stockholm varit inställda eller mycket försenade. Turelitur där!
 
Plattan i vårsolen.


Nattuppropet mellan torsdagen och fredagen. Vi tackade vår lyckliga stjärna att vi hade ett superfint hotell att återvända till sen.


Inte sådär himla jobbigt att köa faktiskt...Frallor, dricka och lösgodis var räddningen.


Vi stod NÄRA!


Sonen och den ömma modern (fötterna alltså) efter konserten! Lycka!



3 kommentarer:

Sofia sa...

Kan inte höra nog om den här resan!! Skönt att allt gick så bra. Ja bortsett från migränen då :) kramar ❤

Johanna sa...

Lovely! Avundsjuk men inte missunnsam <3
"pappa Daniel"... skumt, men så innerligt gott att läsa!

kicki sa...

Underbart var det!!!! Tack för att ni envisades att ta mej med och att ni stod ut att ha en gammal tant med er. För mej var det bättre än en vecka på Mallorca. Svävar fortfarandde på moln ♥ ♥