fredag 28 december 2012

Julen är ute








Men kvar är vintern. Det vill säga, det röda, tomtarna och den jädrans granen är ute, men det vintriga lugnet och stjärnorna är kvar. Ett tag till. Idag slogs jag och granen om dess existens och jag kan meddela att jag gick vinnande ur fajten...efter två timmar. Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om en så död gran! En halv papperpåse med barr lämnade den efter sig samt en trött fd ägare. Till min glädje kom dock mina fina änglar upp idag. Tack svärmor Kicki! En liten ommöblering och några timmars städning fick det med bli eftersom vi åker iväg efter nyår. Nu vankas det snart lax i vårt hem och jag laddar mentalt för morgondagens Friskis-pass med Maria. Hujedamig, nu ska julfläsket i gungning!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Himmel, det var inte många barr kvar på den lille stackaren. Kanske ska satsa på med kottar till nästa år? ;)

Johanna sa...

Du är snabb du ;) hade jag inte haft så mycket snor i bihålorna hade jag hakat på imorgon... Mycket fläsk på denna julagrisen :(

kicki sa...

Änglarna ser underbara på långt håll. Hoppas det är ok på nära håll. Kram !!!