torsdag 8 december 2011

Det är kör(t) nu!

Inlägg nr 400 blir ett ganska tråkigt bidrag till bloggvärlden. Vill bara gnälla lite. Det är december nu och det märks på lite olika sätt. För att nämna några;

1) Kör & kör & kör! Två långa övningar redan denna veckan och på lördag slår vi till med en kördag. Rösten kommer inte att hålla...Lucia på tisdag kommer bli något utöver det vanliga!

2) För mycket kaffe med magkatarr som följd på det.

3) Betygsångest. Somnar med tankar på elever, vaknar med tankar på elever.

4) Ja, båten är ju ännu inte täckt. Do I need to say more?

5) Tid finns inte, varken till julpyssel eller träning. Får liksom bli lite si och så med de båda. Känns inte bra alls!

6) Julklappar....

Jag är väldigt gnällig och väldigt trött (stackars Daniel) MEN, i år känner jag mig i alla fall lite mer förberedd på att ovanstående punkter skulle dyka upp så imorgon är det jag som lägger mig 45 minuter på massagebänken och kopplar av/stänger av! Lyxig paus helt enkelt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist i december när det finns annat att göra och tänka på. En vecka kvar... typ...
Tack för hjälpen idag med Abbe - Guld!
Hur dags är lucia i amiralitetet?
/Johanna

Anonym sa...

Jag kan bjussa på några novaluvol nästa gång vi ses, det gör susen mot magkatarr.. :)
Ia

Maria sa...

Det är kl 19 på tisdag och efter luciatåget blir det lite julsånger, bl.a. Från Disney! Välkomna!