torsdag 5 november 2015

Simning

Försöker simma en gång i veckan, lättaste sättet att få motion under graviditeten och väldigt smidigt när man ändå är formad som en val. Jag har de senaste gångerna beklagat mig över de icke fungerande simrutinerna hos den stora skala motionärer som trängs på fyra banor. Man går, man plaskar, man simtränar sina barn, man crawlar utan att titta upp, man frustar och flåsar och gör vågor. Helt krasst är jag faktiskt orolig över att få en spark i magen under simningen. Då jag är förvånansvärt snabb (kan ha något med valformen att göra) har jag dessutom omkörningsproblem i denna röra. Idag blev jag dock glatt överraskad när nya badvakten sätter upp simriktningsskylten vid kanten och folk börjar simma åt samma håll. Nästan alla iaf... Tror ni inte att en tanta fortsätter simma på "sin" bana, trots tillsägelse!! Snacka om kärring mot strömmen! Jag blev såklart irriterad och fortsatte demonstrativt att simma emot henne, varpå hon till slut går upp och lämnar bassängen. 1-0 till mig. Att jag sen i omklädningsrummet fick sura minen gör mig inget. Jag vill gärna fortsätta simma min torsdagskilometer i rätt riktning!

1 kommentar:

Sjoan sa...

Hahahaha... Du är för go! Chicken race i simhallen!:)