måndag 11 november 2013

Helt ensamma

Eftersom Daniel har börjat jobba igen prövades idag livet som mammaledig. Ellie sov jättebra hela natten så att pappa Daniel fick komma utvilad till jobbet. Bra där. Vi gick upp vid halv åtta och åt frukost. Ellie sov en halvtimme efter det och sen ammade vi igen, bytte tre bajsblöjor till och gjorde oss i ordning inför mötet med Bvc-Brigitte. Kl 11var vi i Nättraby och Ellie somnade i bilen dit så att jag kunde passa på att ringa några viktiga samtal från parkeringen. Bra där också. Sen. Sen har det verkligen inte varit vår dag. Ellie ilsknade till på Bvc och sen har hon liksom inte riktigt landat. Hon kan inte vara hos mig utan att bli hungrig och hon gråter storstilat när jag försöker lägga ner henne. Fyra (!!) bajsblöjor till får mig att fundera på om hennes mage verkligen är ok. Jag fick ett litet bryt vid två och grät en skvätt jag med innan jag samlade mig och packade ner henne i vagnen. Nu måste hon väl ändå somna. Nope! 40 min promenad senare var hon fortfarande vaken. Upp igen och mer mat och mer bajs. Gråt i en timme och mer mat. Hon var inte hungrig utan somnade direkt hos mig. Jag vet att hon är förkyld och hennes näsa rinner trots näsdroppar. Något måste det ju vara. Nu tar vi nya tag och hoppas átt morgondagen blir bättre. Tur att hon är så jädra söt sockerfian!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Kärlek och pepp är allt jag kan ge er!

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Rafael
AFA Försäkring